Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Demon
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:16, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Zgodnie z zapowiedzią podaję poniżej regulamin turnieju i proszę również o zapoznanie się z nim. Zanim jednak to zrobię, kilka istotnych informacji:
- regulamin przygotowaliśmy z Corranem. Mam nadzieję że jest tak ułożony iż dla początkujących graczy nie będzie niezrozumiały. Jest on oparty w dużej mierze na zasadach z DCI, ale nie tylko, potraktowaliśmy go trochę elastycznie. Jest to nasz pierwszy turniej, więc jest on jakoby próbnym. Po turnieju będziemy wiedzieli co poprawić, zmienić. Jeżeli się przyjmie, na pewno w przyszłości będziemy go robić regularnie, zwiększymy format do 150 pkt. a później może zwiększymy do 200 pkt.
- postarajcie sie przyjść/przyjechać ok. 12.30-12.40 żeby wystartować o równej 13.00
- weźcie ze sobą mapy
- wpisowego nie ma, o jakąś główną nagrodę się postaramy
- turniej dotyczy ogólnie SWM a nie konkretnego dodatku
- sędziów jest czterech, którzy również wezmą udział w grze: Demon, Corran, Śniący, Jinn
Chętnych na dzień dzisiejszy jest 10 osób, zadzwonię jeszcze do Sidiousa żeby młodego wziął, nowe osoby również zapraszamy do wzięcia udziału w turnieju i powiększenia listy zawodników, oto lista chętnych:
1. Rożo
2. Demon
3. Jinn
4. Ragnus
5. Corran
6. Jeciam
7. Darth Kedar
8. Kapitan Rex
9. Milten
10. Śniący
Zasady rozgrywek:
Informacje ogólne:
- turniej ma format 100pkt.
- każdy z graczy przynosi na kartce rozpisany swój skład (nazwa frakcji, koszt punktowy pojedynczych figurek, koszt punktowy całościowy, nick bądź imię)(przyp.1)*
- podczas trwania turnieju gracz gra jednym składem, nie ma możliwości zmiany składu bądź wprowadzania do niego zmian
- każdy z graczy dostanie kartkę i długopis do notowania punktów zwycięstwa i strat
- na turnieju obowiązuje zakaz podpowiadania przez osoby postronne (będą punkty karne)
Rozgrywka:
- po ustaleniu par, gracze rzucają kostką, gracz który wyrzucił więcej, wybiera mapę, gracz z mniejszym wynikiem, wybiera jako pierwszy miejsce rozstawienia (może też dać pierwszeństwo rozstawienia graczowi który wyrzucił większy wynik)
- gracze rozstawiają składy po swoich stronach map maksymalnie do 4 pól od krótszej krawędzi mapy, najpierw ustawia się figurki typu huge, potem large, następnie medium i small (przyp.2)*
- po ustawieniu składów na mapie, gracze rzucają kostką na inicjatywę, gracz z większym wynikiem decyduje kto zaczyna, może oddać pierwszeństwo przeciwnikowi. Gracz który zaczyna porusza się jedną figurką, gracz nr.2 porusza się dwiema, następnie gracz nr.1 już dwiema figurkami itd. Po każdym wyrzucie kostką inicjatywy, następuje ten sam schemat
- czas trwania pojedynku to 30 min., liczyć się będzie od momentu rzutu kostką na inicjatywę podczas rozpoczęcia rozgrywki
- rozgrywka kończy się w momencie aż jeden z graczy całkowicie pokona drużynę przeciwnika, bądź czas rozgrywki dobiegnie końca
Punktacja:
Są dwa sposoby na zdobycie punktów zwycięstwa, a mianowicie:
1. Wyeliminowanie modeli przeciwnika – punkty są podliczane na podstawie kosztu figurki
2. Zajęcie centrum mapy – 5 punktów jest przyznawane w każdej rundzie w której gracz kończy rundę z modelem, którego koszt wynosi od 5 punktów wzwyż w zasięgu czterech pól od centrum mapy, ignoruje się ciężkie obiekty oraz ściany które znajdują się na mapie przy określaniu tego obszaru. Niezależnie od tego czy w zasięgu 4 pól gracz posiada 1, 2 czy 10 figurek, zawsze otrzymuje się 5 punktów. Ta metodę nazywamy w grze „Gambitem”
Gracze mają obowiązek informowania przeciwnika i sędziów o:
- którą figurkę aktywują, po aktywacji odwracają ją tyłem do przodu
- jakie akcje wykonują, czyli wszystkie ataki, zdolności i inne rzeczy jakie chce gracz wykonać, muszą być deklarowane przed ich wykonaniem (przyp.3)*
(wyjaśnienie: każda akcja którą gracz wykonuje podczas swojego ruchu musi być deklarowana przed jej wykonaniem w celu uniknięcie nieporozumień i innych niepotrzebnych sytuacji. Nie może być takiej sytuacji że gracz 1, po wyrzuceniu kostką i zobaczeniu wyniku, nagle stwierdza że wykonywał takie a nie inne akcje)
poza tym:
- po ruchu i umieszczeniu figurki w miejscu wybranym przez gracza, nie ma możliwości cofnięcia decyzji, gracz w momencie postawienia figurki w miejscu które wybrał tam ją zostawia
- kwestie sporne rozstrzygają sędziowie, w przypadku bardzo niejasnych sytuacji, rozstrzygać będzie o tym głosowanie
Zmiany turniejowe umiejętności i CE figurek:
- General Obi-wan Kenobi - Soresu Style Mastery, działa tylko na non-melee attacks (ataki nie przyległe)
- (Characters in your squad with Stealth, who have cover cannot be targeted by nonadjacent enemies) czyli tzw. super stealth dzięki któremu nie można atakować z dystansu, tylko z przyległego pola jest zbanowany(„zwykły” stealth działa normalnie)
- Cloaked – patrz jak wyżej
mapy których nie używamy:
- Endor
- Hoth
- Illum
- Korriban
Przypisy:
(1)*- jak wiadomo jest frakcja Fringe, (którą można włączyć do każdego składu), więc w wypadku kiedy mamy mniejszą liczbę bądź jedną figurkę w składzie z frakcji na przykład Imperial, dajmy na to Darth Vader i Stormtrooper albo sam Darth Vader i np. 6 figurek Fringe, taką frakcję nazywamy w dalszym ciągu Imperial.
(2)* - figurka huge ma podstawkę która zajmuje 3x3 pola (np. AT-ST, X-1 Viper Droid itd.)
- large ma podstawkę 2x2 (np. Wampa, Shyrack, Nexu, Rebel Trooper on Tauntaun itd.)
- medium 1x1 (czyli standardowe figurki wielkości np: Darth Vader, Luke Skywalker, General Grievous, Kit Fisto i setki innych)
- small, zajmują nieco mniejszą powierzchnię niż jedna kratka (Jawa, Ewok, Mouse Droid itd.)
(3)* - nie dotyczy to takich rzeczy jak atak odruchowy bądź inne umiejętności które można wykonać nie w swojej turze jak np. Evade, Lightsaber Deflect, Parry itd.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Demon dnia Czw 19:38, 03 Cze 2010, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Rożo
Wiceprezes
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: Śro 20:53, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Mapy wybieramy z posiadanych przez dwóch przeciwników czy ze wszystkich?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Demon
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:23, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Zobaczymy na miejscu ile będzie map, wtedy ustalimy jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ragnus
Legen-dary Zarząd
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Osowa Góra
|
Wysłany: Czw 9:20, 03 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Demon napisał: |
- po ustawieniu składów na mapie, gracze rzucają kostką na inicjatywę, gracz z większym wynikiem zaczyna, poruszając się jedną figurką, gracz nr.2 porusza się dwiema, następnie gracz nr.1 już dwiema figurkami itd. Po każdym wyrzucie kostką inicjatywy, następuje ten sam schemat. |
Czyli jeśli ktoś wygra rzut na inicjatywę to nie może zdecydować, że to przeciwnik zaczyna i sam koniecznie musi zacząć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Corran
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 19:27, 03 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ragnus napisał: | Demon napisał: |
- po ustawieniu składów na mapie, gracze rzucają kostką na inicjatywę, gracz z większym wynikiem zaczyna, poruszając się jedną figurką, gracz nr.2 porusza się dwiema, następnie gracz nr.1 już dwiema figurkami itd. Po każdym wyrzucie kostką inicjatywy, następuje ten sam schemat. |
Czyli jeśli ktoś wygra rzut na inicjatywę to nie może zdecydować, że to przeciwnik zaczyna i sam koniecznie musi zacząć? | Może, gracz wygrywający inicjatywę wybiera gracza który rozpoczyna grę.
Demon, popraw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Demon
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:36, 03 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Poprawione.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Milten
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:06, 06 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Z tego co widzę superstealhy odpadają czyli moje małe jawy również, ale co ze zdolnością "invisibility"? Konkretnie chodzi mi tu o jednostkę "Chameleon Droid"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jinn
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobrcz/Warszawa
|
Wysłany: Nie 20:24, 06 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Superstealth to co innego niż stealth, to squad oparty na commander effect polegający na tym, że postacie z stealth mające cover'a nie mogą być atakowane przez nieprzyległych przeciwników. Na turnieju pomijamy ten szczególny efekt dowódcy, stealth ciągle działa normalnie.
Jak Demon napisał cloaked traktujemy jako stealth.
O umiejętności invisibility nic nie napisano... Działa normalnie lub zaraz ją zbanują i nie będzie sensu używania Chameleon Droid'a xD
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jinn dnia Nie 20:30, 06 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Śniący
Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łochowo
|
Wysłany: Pon 10:29, 07 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Niestety muszę zawiadomić, że nie będę mógł pojawić się na turnieju, czego bardzo żałuję. Wstrzymywałem się do ostatniej chwili, aż informacje o wyjeździe na weekend się potwierdzą i niestety potwierdziły się. ;( Będzie trzeba zrobić wybory czwartego sędziego, który mnie zastąpi.
Wybaczcie zamieszanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Demon
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 14:41, 07 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Invisibility - oooooo zapomniałem o tym Jeżeli już zostało ustalone że nie używamy super stealth i cloaked, to logicznie rzecz biorąc, tą umiejętność też musimy usunąć. Chodzi tutaj o jakiś sens gry. Chyba nie byłoby przyjemności z grania, gdyby ktoś poustawiał się w kątach i tylko stał i czekał na przeciwnika, który by nie chciał podejść. Albo dwóch graczy super stealthowców. Jaki ma to sens? W grze chodzi o główkowanie i kombinowanie a nie łatwiznę. Chyba że ktoś ma zamiar grać o złote kalesony. Tak czy siak, gracze mają ruszać mózgownicą i starać się o zdobycie punktów. Myślę że jest to uczciwe.
Poza tym oto aktualna lista graczy:
1. Rożo
2. Demon
3. Jinn
4. Ragnus
5. Corran
6. Jeciam
7. Darth Kedar
8. Kapitan Rex
9. Milten
10. Luke
Ktoś jeszcze chce się wpisać? Ragnus, zostajesz 4 sędzią
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Demon dnia Pon 14:43, 07 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
elessar1994
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: Pon 16:53, 07 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Kruszwica też się stawi
1. Rożo
2. Demon
3. Jinn
4. Ragnus
5. Corran
6. Jeciam
7. Darth Kedar
8. Kapitan Rex
9. Milten
10. Luke
11. elessar
12. Kamil
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Demon
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 13:09, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Lista się powiększyła, do gry wraca Śniący, oto aktualna lista:
1. Rożo
2. Demon
3. Jinn
4. Ragnus
5. Corran
6. Jeciam
7. Darth Kedar
8. Kapitan Rex
9. Milten
10. Luke
11. elessar
12. Kamil
13. Śniący
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jinn
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dobrcz/Warszawa
|
Wysłany: Pią 18:32, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Zalecamy zabranie ze sobą jakiegoś picia i jedzenie (najlepiej chyba kanapki). Od tej 12.30 do końca oficjalnego spotkania jest kilka godzin, które trzeba wytrzymać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Demon
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 13:21, 14 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Myślę że turniej wyszedł na plus. Przyszło 12 osób, czyli całkiem nieźle. Drugi mecz półfinałowy i finałowy oraz o 3 miejsce rozegramy w innym terminie. Podejrzewam że w przeciągu 2 tygodni, z racji tego że zabrakło nam ostatnio czasu (osoby które nie dostały się do półfinałów, mogą również przyjść żeby sobie towarzysko pograć z innymi). Ten turniej miał posłużyć nam do tego, aby zobaczyć jakie niedociągnięcia są, i co poprawić. Myślę że swoją rolę spełnił i następny będzie taki jaki powinien być. Mam nadzieję że dobrze się bawiliście. Następny planujemy pod koniec września. Będzie miał format 150 pkt. Z racji tego, że zajmie nam więcej czasu, zrobimy go właśnie oddzielnie i nie będziemy łączyć razem ze spotkaniem. Dobra, teraz kilka szczegółów kto zagra o podium, i kto jaką frakcją grał na turnieju:
1. Finał : Corran vs (zwycięzca meczu Ragnus-Milten)
2. Półfinał : Ragnus vs Milten
3. Mecz o 3 miejsce : Solo 7th vs (przegrany meczu Ragnus-Milten)
Kto jakimi frakcjami grał:
- Milten - Separatyści
- Ragnus - Rebel \m/
- Darth Kedar - Imperium
- Jeciam - Separatyści
- Corran - Nowa Republika
- Luke - Imperium
- Jinn - Nowa Republika
- Demon - Republika
- Rożo - Sith
- kapitan rex - Republika
- Solo 7th - Stara Republika
- Śniący - Imperium
Składy podam kiedy indziej. To na tyle. Jak macie coś do dodania, piszcie w temacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Śniący
Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łochowo
|
Wysłany: Pon 19:17, 14 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Na następnym turnieju trzeba już zastosować zasadę przyznawania figurkom coverów opisaną w instrukcji, czyli Żydowskiej Książeczce.
Przy okazji: ktoś zwinął mi moją instrukcję z Rebel Storm. Jest podpisana zaraz na pierwszej stronie wewnątrz. Ja wziąłem jakąś niepodpisaną. Proszę o zgłoszenie na PM znalazcy mojej Książeczki i się wymienimy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|